Skoči do osrednje vsebine

Problematika oglaševanja in označevanja v Občini Vrhnika

Vrhnika, 6. maj 2025. Občina Vrhnika je v preteklem letu uspešno zaključila postopek sprejema Odloka o urejenosti naselij in krajine Občine Vrhnika za področje oglaševanja in označevanja mestnega središča Vrhnika (v nadaljnjem besedilu: OUNK). S postopkom je Občina začela že v letu 2023, ko je objavila Elaborat označevanja in oglaševanja mestnega središča Vrhnike, v katerem je nazorno prikazano, koliko oglaševalskih objektov, tabel, napisov ipd. se nahaja po mestu. Hkrati pa je ta elaborat nakazal, kako bi mesto bilo videti, če bi ga le nekoliko očistili oglasov. Takrat je bila javnost tudi prvič seznanjena z namero Občine, da se bo problematika oglaševanja in označevanja na Vrhniki reševala z OUNK. Konec leta 2023 je bil osnutek OUNK javno razgrnjen, občani pa pozvani k podaji predlogov in pobud. Ob upoštevanju predlogov občanov ter pripomb Zavoda za varstvo kulturne dediščine je bil izdelan predlog OUNK, ki ga je Občinski svet sprejel na seji 17. 10. 2024.

V mestnem središču Vrhnike je veliko število oglaševalskih objektov,  kot so panoji, plakati, table in drugi napisi na fasadah in strehah objektov, ki negativno vplivajo na izgled in podobo mesta ter vplivajo na kulturno dediščino. OUNK določa pogoje glede umeščanja, velikosti in oblikovanja posegov v prostor, da se ti izvajajo in vzdržujejo z namenom ustvarjanja, ohranjanja in krepitve kakovostne prepoznave značilnosti prostora in njegove identitete.

Prostorsko izvedbeni pogoji so določeni za objekte in premične elemente za obveščanje in oglaševanje (označevalne in obveščevalne table, table in izveski na fasadah, A table, izložbe ipd.) vključno z obveščanjem in oglaševanjem na tendah in senčnikih. Poleg besedila odloka je dopustno oblikovanje oglaševalskih objektov nazorno prikazano tudi v slikovnih prilogah, ko prikazujejo obliko, velikost, oblikovanje in umestitev oglaševalskih elementov.

Za umeščanje novih oglaševalskih objektov, ki se umeščajo v odprt prostor OUNK določa obveznost priglasitve posega v prostor, medtem ko za posege na fasadah to ni potrebno. Ne glede na to, ali je oglaševalski objekt treba priglasiti ali ne, pa je OUNK predpis, ki ga je pri umeščanju oglaševalskih objektov treba upoštevati. Odlok določa tudi prekrške, s katerimi pristojna občinska inšpekcija lahko kaznuje posameznike, ki ga ne bodo upoštevali. Ker gre za nov odlok, ki na novo ureja prostor, so v njem določene prehodne določbe, ki dajejo lastnikom oz. subjektom čas za prilagoditev.

Občina Vrhnika je v ta namen pripravila »Javni razpis za izbor predlogov za sofinanciranje obnove stavbe kulturne dediščine v Občini Vrhnika v letu 2025«, v sklopu katerega je možno pridobiti tudi finančna sredstva za uskladitev oglaševalskih elementov z določili OUNK.

V tem letu je še dovolj sredstev, zato vse zainteresirane pozivamo, da čimprej oddajo vloge kot določajo razpisni pogoji, ki si jih lahko pridobite na povezavi: https://www.vrhnika.si/za-obcane/razpisi/. Priložen tudi temu obvestilu.

Namen OUNK pa je najprej prostor urediti za vse deležnike enako in na prostovoljni osnovi. Pomlad je kot nalašč pravi čas za pospravljanje in urejanje okolice, tudi kadar gre za oglaševalske napise in table. Želimo si, da bi se čim prej odstranili tisti oglaševalski objekti, ki jih nihče več ne potrebuje.

Dokumenti